شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ 26 May 2018
تماس با ما دربارۀ ما پیوندها RSS
 
 
 
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷
۰
 
یک هفته‌نامه اقتصادی فرانسه تصریح کرد خودروهای فرانسوی40 درصد بازار ایران را قبضه کرده‌اند.
 
هفته‌نامه چلنج چاپ پاریس در گزارشی نوشت: بازار خودرو در  ایران بازاری بسیار پرتحرک و شاداب است.
 
شرکت پژو- سیتروئن در سال گذشته میلادی (2017) 443 هزار خودرو و رقیب آن یعنی رنو، 162 هزار خودرو در ایران، به فروش رسانده‌اند.
 
پژو و رنوی فرانسه بیش از 40 درصد از بازار خودروی این کشور را در اختیار دارند. در واقع باید گفت صنعت خودروی فرانسه به هدف خود در ایران دست یافته است.
پژو در سال گذشته در بازار خودروی ایران، فروشی تاریخی را به ثبت رساند. شرکت رنو نیز به سهم خود موفق شد تنها در سال 2017 با افزایش 50 درصدی فروش، 162 هزار دستگاه از خودروهای خود را در ایران به فروش رساند.
 
پژو 30 درصد بازار خودروی ایران و رنو کمی بیش از 10 درصد بازار این کشور را در اختیار دارند. این رقم واقعاً بهت‌آور است.
البته خودروهای روز این شرکت‌ها در میان نیست و شرکت پژو هنوز هم مدل 405 خود را که در سال 1987 در فرانسه تولید آن آغاز شد، در ایران به فروش می‌رساند. پژو 206 نیز که در سال 1998 خودروی روز فرانسه بود، هنوز بعد از دو دهه در ایران تولید و با استقبال زیاد به فروش می‌رسد.
رنو نیز به نوبه خود از میانه دهه 2000 به این طرف خودروی تندر را می‌سازد که نسل اول لوگان (2004) است و به آن ساندرو (2007) را اضافه کرده است.
بعد از توافق هسته‌ای وین و رفع تحریم‌ها، شرکت‌های خودروسازی فرانسه بلافاصله قراردادهای خوبی را با شرکت‌های ایرانی امضا کردند و در واقع به هدف زدند.
ژان-فیلیپ امپارتو، مدیرعامل پژو، تصدیق می‌کند که تاکنون 
پانزده هزار درخواست خرید برای این مدل ارائه شده است.
 
کد مطلب : 7832
Share/Save/Bookmark
 
 
 
 
 
 
 


ارسال